vrijdag 16 maart 2012

Trainings rondje

Het is veeeeeel te mooi weer om niet te gaan fietsen, zeker nu dat ik al een tijdje niet gereden heb. Het kriebelt al een tijdje, gelukkig is het vrijdag en kan ik vroeg naar huis. Het weekend is weer vol met afspraken, dus daar kan het niet. Ik heb geen idee hoe de benen gaan voelen, dus maar redelijk rustig van start. Maar al gauw merk ik dat de benen wel willen.


De start gaat nu met een omweg omdat er een rotonde wordt gebouwd, ik rijdt richting Wickrath met de kortste route voor fietsers, dat gaat dan via landwegen redelijk parallel aan het spoor en de snelweg A46. In Wickrath verder richting het zuiden zo richting Wanlo en dan weer ongeveer parallel met de A61. Dan door Keyenberg (naar Borschemich loopt dood vanwege Garzweiler) en dan naar Holzweiler.
De route Granterath Wickrath is vals plat naar beneden vanaf Wickrath is het met 2 heuvels in Wickrathberg en Wanlo dan weer de hele tijd vals plat omhoog richting Holzweiler. Ín Holzweiler besluit ik richting Wanlo te rijden, je kan dan op de "Seitenstreifen" lekker tempo maken, meestal is de "Seitenstreifen" beter dan een fietspad, want dat kan (erg) slecht zijn.


Om de trip niet te extreem te maken wordt bij Wanlo gekeerd en kan ik nog een keer richting huis gas geven. Bij Kückhoven stijgen een paar ultralightvliegtuigen op vanaf de Flugplatz Kückhoven en laat ik het ook even rustiger rollen. Daarna het laatste stukje via enkele landwegen terug naar huis. Ruim 43 km met 30 gem. gereden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten